VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Mocht iemand zich nog afvragen waarom Esmah Lahlah naar Amsterdam is vertrokken, dan legt gemiddelde grachtengordelbewoner Julia Wouters dat in dit filmpje even uit en anders is er nog bovenstaand stukje uit de hoorzitting van gisteren in de Amsterdamse raad, waarin (oppositie!-)raadslid Sheher Khan van DENK zijn collega's van VVD en JA21 bestraffend toespreken omdat ze de naam van een van de slechtste Tweede Kamerleden van de afgelopen 10 jaar verkeerd uitspreken. Het is natuurlijk veel te flauw om je af te vragen of Daan Wijnants van de VVD applaus zou krijgen als hij Sheher Khan erop zou wijzen dat hij de naam van Melanie van der Horst verkeerd had uitgesproken en nog beter moet integreren, dus dat doen we maar niet. En hee, met enige welwillendheid kun je nog kunnen zeggen dat het gewoon een prima grapje is van Khan, maar maar dat applaus mensen, dat applaus. Dat is de raad van Amsterdam. Een gekkenhuis.
LOL. Fractievoorzitter DENK Amsterdam wil Martin Bosma VERBANNEN
Cry me a river to the sea
Een leuk staaltje Republiek Amsterdam-isme weer: De fractievoorzitter van DENK in de Amsterdamse gemeenteraad, Sheher Khan, wil Martin Bosma "ongewenst laten verklaren" op herdenkingen die in de hoofdstad plaatsvinden. De voorzitter van het parlement wil namelijk "de rechten van een miljoen Nederlandse moslims afpakken en ze reduceren tot tweederangsburgers". Dat is dan ook waarom hij de rol van Kamervoorzitter op zich heeft genomen, waarin hij geen inhoudelijke inbreng heeft in debatten. Logisch.
De Amsterdamse raadsleden hadden het maar druk met de grote boze Bosma, die ineens een ceremoniële functie moet vervullen bij de Nationale Dodenherdenking en Ketikoti. "Laten we gewoon eerlijk zijn. Als Bosma aan de macht komt en al zijn voorstellen worden realiteit, dan wordt de democratie direct afgeschaft en wordt Nederland een apartheidsstaat.”
